استاندار یزد به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن عزیز اسلامی پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، محمدرضا فلاح زاده در این پیام آورده است: 26 مردادماه سالروز بازگشت یوسف تباران و آزادگان دلاور و سرافراز، به ميهن عزيز اسلامي است که وجود مبارکشان به عنوان تمثالی از پایمردی و استقامت، یاد و خاطره دلاور مردی و سلحشوری های مردان خدا را در دوران هشت سال دفاع مقدس زنده نگه می دارد.
این رادمردان صبور و آزاده با تکیه بر پيام امام حسين (ع) و اقتدا به پیر مراد خود، بر سر پيمان با پروردگارشان ايستادگي كرده و الگوی بی نظیری از ايثار و فداكاري را پیش روی نسل آینده قرار دادند.
بازگشت آزادگان گرانقدر به میهن اسلامی آنچنان روح امید و فداکاری را در جامعه زنده نگه می دارد که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) می فرمایند: «اگر روزي اسراء برگشتند و من نبودم، سلام مرا به آنها برسانيد و بگوييد خميني در فكرتان بود» و این مسئله به خوبی نقش و جایگاه آزادگان عزیز را مبرهن و آشکار می سازد.
آزادگان سرافراز اگر چه در بازگشت از اسارت، مقتدا و امام خویش را ندیدند، اما با نایب بر حق وی میعادی همیشگی بستند و بر عهد خویش با خون شهیدان پایبند ماندند. نه تنها استقامت آزادگان در اردوگاه های دژخیمانه رژیم بعث، بلکه صبر و پایداری خانواده های این عزیزان ستودنی است که باید از آن تجلیل به عمل آید.
آزادگان در مثنوي بلند دلدادگي، به جهانيان آموختند كه زنجير، گسستني است و آنچه بر جاي خواهد ماند ايمان، ايثار و آزادگي است و اين مثنوي تا ابد در شعر آتش و ايثار جنگ جاودانه خواهد شد.
اينجانب ضمن گرامیداشت 26 مردادماه سالروز بازگشت آزادگان غیور و دلاور به میهن عزیز اسلامی، موفقيت همه يادگاران هشت سال دفاع مقدس را در پيمودن راه شهدا، با بهره گيري از آرمان هاي بلند بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، حضرت امام خميني(ره) و در پرتو منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي خامنه اي(مدظله العالي) از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا